Eerste week - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Inge Lohuis - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Inge Lohuis - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo allemaal,

Het is hier nu echt Engels weer en dus een goede reden om een account aan te maken en een reisverslag te typen!
Ondertussen is het alweer de 5e dag in Engeland en heb ik het gevoel dat ik op vakantie hier ben. Bijna elke dag zijn we de stad in geweest, lekker gegeten, ergens wat gedronken, geshopt en ga zo maar door.
Oja, we zijn ook nog bij de universiteit geweest... We zijn hier op de fiets naar toe gegaan, wat een chaos. Men rijdt hier links, hebben bijna geen fietspaden en houden ook niet echt rekening met fietsers. Het is dus een heel avontuur om onze fietsacties te showen.
Eenmaal aangekomen bij de universiteit hadden wij als enige de fietsen in de fietsenstalling neergezet. Misschien moeten we toch maar onze Nederlandse gewoonten thuis laten en ons aanpassen hier!?
Dat is voor mij zeker geen probleem aangezien het hier elke dag al zo'n beetje heeft geregend.

Voor het weer hoef ik hier eigenlijk niet weer heen, maar de vriendelijkheid en vooral het Engelse accent van de mensen hier vind ik echt geniaal!

Maar goed, even terug naar onze reis naar de universiteit van Ipswich. De universiteit is vergeleken met Saxion Enschede klein, maar wel modern.Het zit aan de haven wat eigenlijk het nieuwe 'gedeelte' van Ipswich is. We hebben een rondleiding gekregen en een pasje waarmee we naar de bieb kunnen en toegang hebben tot printers en computers.
Daarna zijn we door onze begeleider naar de instelling SCODP gebracht.
Hier hebben we kennis gemaakt met twee van onze begeleiders, ze leken me erg aardig en betrokken. Één van de begeleiders gaf aan dat ze volgende week op vakantie ging en vroeg welke dag we wilden beginnen.
Hier zag ik kansen en dacht hey, wij willen ook wel vakantie, maar helaas ging dit feestje niet door. What a bummer!
We kregen stapels huiswerk mee en de opdracht dat we konden beginnen met een literatuurstudie! Olé!
Achja, zo kom ik ook een beetje uit mijn droom van vakantie vieren hier.

Ons huisje hier is oud, heel oud en delen we met andere huisgenoten. Ik heb een vrij grote kamer met een eigen koelkast en tweepersoonsbed.
Prima voor elkaar, het is ook maar voor 3 maand. Daarna gewoon weer mijn eigen lekkere bedje!

Vanavond gaan we gezellig naar een café/club wat een huisgenoot heeft aangeraden. Cheers to the freaking weekend!

Lief zijn!!

Regards Inge

p.s. Mama! Ik woon in de Ipswich Ghetto volgens mijn huisgenoot! Cool hé? Er gaat hier wel 5 tot 10x per dag een politie auto met sirene langs.
Maar maak je geen zorgen, ik red me wel in deze buurt! Iets verderop zit namelijk een Primark! hell yeaaah

  • 14 Februari 2014 - 17:33

    Annet Lohuis:

    Ik maak me geen zorgen hoor!!!! Jij redt het wel.....En geniet van het weekend!!! Liefs Mam

  • 14 Februari 2014 - 19:40

    Niek:

    Met hoeveel auto's moeten we over 3 maand jou en je Primark bagage weer komen ophalen? :) Veel plezier en succes!

    Your Big Brother

  • 14 Februari 2014 - 22:51

    Mariet Goossink :

    Hallo Inge
    Fijn dat de eerste indruk goed is. Dan komt de rest van zelf veel plezier.
    Gr. Mariet

  • 14 Februari 2014 - 23:26

    Carien:

    Hahah topverhaal Inge! Leuk om te lezen hoe je je vermaakt :D en oja, je weet m'n maat.. ;) Geniet ze daaro! Liefs

  • 15 Februari 2014 - 23:26

    Siny Everlo:


    Hallo Inge mooi dat alles goed gaat en een Primark nog wel,mooi dat de kamer je bevalt,
    en nu maar druk aan de studie een hele ervaring,hoe is het met de storm?? Doe kalm aan met de fiets.gr.Siny.

  • 16 Februari 2014 - 12:43

    Bennie Everlo:

    Hè nichtje, mooi dat het je daar bevalt. Zorg je wel daar in het ghetto's dat je 2persoons bed niet gebruikt wordt. Wat de bagage op de terugweg betreft daar hoeft Niek zich geen zorgen over te maken. Eventueel rij ik zelf mee. Maak er iets moois van en in het Twente:vol wille!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 3025

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 12 Mei 2014

Afstuderen in Ipswich

Landen bezocht: