Week 3/4 - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Inge Lohuis - WaarBenJij.nu Week 3/4 - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Inge Lohuis - WaarBenJij.nu

Week 3/4

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo Allemaal,

Op het moment ben ik bezig met informatie zoeken voor het onderzoek, een goed pauzemoment is dus een blog schrijven!
Gelukkig is de carnaval zo goed als voorbij, ik moet zeggen het valt me nog redelijk mee in hoeverre ik het heb gemist. Door de verhalen en de foto's werd ik toch wel jaloers maar omdat ik in een totaal andere omgeving zit gaat het ook zo aan je voorbij.
Dit wil echter niet zeggen dat ik zo de carnaval oversla, dus kom maar op met de verse roddels en verhalen! Wie is er dit jaar vreemdgegaan? Kroegtijgers 1e in Geesteren hoorde ik al, toppers! Ook mijn broertje deed nog mee met de optocht en zelfs met de gala! Hmm, als ik dit zo aan het typen ben heb ik wel degelijk wat gemist!
Hopelijk hebben jullie allemaal een goede carnaval gehad, gelukkig heb ik ook niet stil gezeten. Ik heb nog enkele foto's op mijn facebook gezet, hierin kun je ook de sensatie in onze wijk zien. Op een avond stonden er wel 3/4/5 politiewagens in onze straat en daarna kwam er ook nog eens een ambulance bij kijken. Zo nieuwsgierig als wij zijn, gooiden we het raam wijd open, staken we onze kopjes naar buiten om zo op de hoogte te zijn van de taferelen in onze 'ghetto buurt'. We hoorden de politie agent tegen voorbijgangers zeggen dat hij niks kon zeggen over wat er was gebeurd. Op het internet konden we ook niets vinden qua nieuws/ongeluk in onze straat. Erg vreemd! We hebben zelf maar besloten dat we tegenover ons junkies hebben wonen. Over junkies gesproken, onze onderbuurman is een wietgebruiker of misschien wel een wiet teler. Jeetje wat een lucht zeg, je wordt er bijna high van als je je kamer uitkomt.
Misschien kunnen we samen wel eens een spacecake maken, altijd al nieuwsgierig naar geweest..

Maar goed, we hebben ondertussen ook veel dingen ondernomen.
Zo zijn we naar de bios geweest, naar de film: The Monuments Men. Echt een aanrader! Voor die tijd hebben we lekker wat gegeten bij de Mac Donalds, dit met een coupon van 2 pond voor een menu. Mmm! I'm lovin' it! Al met al was het erg gezellig en zo krijgen we de Engelse taal ook meer onder de knie.

We hebben ook de pizza hut al uitgetest, heerlijke pizza's voor maar 5 pond! Verder eten we niet alleen maar fast food hoor, we hebben ook een geweldige kok in ons midden; Anka! God wat ben ik hier blij mee aangezien ik niet echt een keukenprinses ben. Helaas wil Anka niet elke avond koken dus heb ik ook een paar avonden in de keuken gestaan. Zo heb ik samen met Elise een hele kip klaargemaakt. Haha dit was echt lachen, sta je daar met z'n 2en te kijken naar zo'n kale kip. Wat moet je er in godsnaam mee doen? Gewoon vol strooien met kruiden en groenten! De bereiding zag er niet uit maar het heeft zeker gesmaakt!
Koken is hier ook wel lastig, vooral als de kookplaten scheef staan! Rare engelsen..
We hebben ook al een English breakfast gehad, deze was heerlijk! Wel erg vettig maar je zat goed vol. Ook heb ik de Fish 'nd Chips geprobeerd maar dit was voor mij geen succes. Wat een slappe patat en grote vette vis.

Genoeg over het eten, we zijn ook al op pad geweest. Zo hebben we de universiteit van East Anglia bezocht. Dit bevindt zich in Norrich, we zijn er met de trein heen gegaan. De reis duurde zo'n 40 minuten en onderweg kwamen we een boerderij tegen waar alle varkens buiten liepen. Ik mag dan wel van een boerderij komen maar zoiets had ik nog nooit in het echt gezien. Misschien iets voor thuis? Het was best schattig!

In de universiteit in Norrich kregen we een lecture van Tom Shakespeare. Hij is zelf 'disabled' en geeft lezingen en schrijft boeken over disabled people. Hierbij denkend aan wat het precies is, hoe de maatschappij er tegen aan kijkt, welke oplossingen er zijn maar ook hoe er mee omgegaan wordt in het dagelijks leven. Hij vertelde op een grappige maar ook interessante manier, ik heb er veel van opgestoken. Ik ben zelfs al naar de bieb geweest en heb een paar boeken van hem geleend, erg interessant! Nu moet ik ze nog gaan lezen..

Van het weekend zijn we ook weer uit geweest, dit keer naar een grotere club. Vorige week zijn we naar Vodka Revolution geweest, dit was een erg dure tent maar wel erg leuk! Gewoon 5 pond voor een biertje, pfff. En afgelopen zaterdag zijn we naar Liquid geweest. (Ze hebben hier wel iets met drank..) In Liquid ging er echt een wereld voor me open. Ik heb nog nooit meisjes zo ordinair zien dansen en ze doen ook net alsof het zomer is! Korte rokjes en jurkjes en hakken waar ze helemaal niet op kunnen lopen. Zo werd er heel wat afgestrompeld..
Ik kan ook niet zeggen dat de dames heel knap zijn, ze gebruiken zoveel plamuur en extensions dat je niet meer weet wat echt is en nep.
Ook zijn ze over het algemeen veel kleiner, dus ik viel wel op omdat ik mn hakken had aangetrokken en ook nog eens een spijkerbroek aanhad! Achja, val ik ook een keertje op haha..
We hebben gedanst, rondgelopen en wat gedronken in deze club. Gelukkig was de drank hier iets goedkoper. Ik had het gevoel dat ik in een soort serie zat ofzo, allemaal verschillende mensen.. Wat een gek volk hahaha.
Zo zag ik ook een jongen een blauwtje lopen en kon het niet laten om hier wat van te zeggen. De mensen hier denken trouwens dat we ergens uit een andere streek vandaan komen. Weird kind of accent. Wanneer ik vertelde dat ik social work studeerde en hier een onderzoek deed kreeg ik als antwoord dat ze genoeg dronken en gekke mensen hier hadden lopen.
En dat kon ik alleen maar beamen. whaha weirdo's.

Deze week willen we nog graag naar London. Ook willen we nog een wedstrijd bijwonen van FC Ipswich. Ook zag ik dat rugby hier een populaire sport is om te doen. Kortom, nog genoeg plannen in petto!

We hebben ook kennis gemaakt met de instelling waar we ons onderzoek voor doen. De dames die hier werken willen ons al meenemen naar de pub om gin te drinken! Kun je nagaan dat ik me wel hier vermaak :).
De dames die hier werken zijn zelf ook disabled, het is namelijk een organisatie voor en door mensen met een beperking. Eén van de dames is bijna blind, maar zij geeft aan dat ze kan zien wat ze wil zien. Ze kan namelijk heel goed knappe mannen herkennen.
Zoals je leest hebben we dus een warm en gezellig welkom gehad bij de instelling en zijn er zelfs al afspraken gemaakt met andere instellingen/personen. Ook hebben we voor onszelf maar een planning gemaakt om toch ook maar eens bezig te gaan met het onderzoek. Zodoende hebben we nog een beetje een stok achter de deur.

Verder gaat alles prima hier, helaas ben ik wel door mijn beschuiten en ontbijtkoek heen! En ik verlang naar een gewone cracker in de ochtend!
Achja, misschien dan maar wat vaker zo'n lekker English breakfast!
Moet ik maar wat fanatieker volleyballen als ik terugkom :)

Volgens mij heb ik al veel te veel verteld.. volgende week of die week erop zal ik nog wel een reisverslagje plaatsen.

Cheers!!



  • 03 Maart 2014 - 17:06

    Annet Lohuis:

    Wat een leuk verslag Inge !!!en uhh jij naar VOETBAL ,laat Bart dit niet lezen..Dan moet je straks al zijn wedstrijden als toeschouwer toeschouwen.Ha Ha.
    Henig an!! Liefs Mam

  • 04 Maart 2014 - 23:20

    Ellen :

    Haaaaa Inge, dit klinkt allemaal al goed hoor! Leuk verhaal, je vermaakt je prima en geniet er goed van... Moeten er een mand met food op gestuurd worden? Wensen laat maar komen! Succes en geniet ervan!!!
    Xxx

  • 05 Maart 2014 - 15:05

    Jacqueline Lohuis:

    Wat mooi om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt!
    En vervelen is er ook niet bij ha ha.
    Geniet van alle dingen die je daar mee maakt !!
    Groetjes van Jacqueline en fam

  • 05 Maart 2014 - 17:56

    SINY:

    Ha Inge Engelsen drank breakfast fish'end chips je burgert al aardig in.
    Nu je leerdoelen nog halen ,heb je er wel tijd voor?In Tubbergen is alles weer rustig het feest der zotten is achter de rug.Vandaag is het Aswoensdag naar katholiek gebruik kun je een askruisje halen,een visje eten. Maar ik heb gezondigd chocolade-eitjes gehad,gebak met mijnZus Mariet op Manon's verjaardag .Slappe hap maar ja 'het leven moet je vieren en dat lukt niet met vasten,daar is een klooster voor toch!!!!
    Hopelijk krijg je de roddels wel door via de mail en Facebook berichtjes.
    Geniet van alles de periode is zo voorbij.Werken kun je nog lang genoeg.
    Gr.siny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 3018

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 12 Mei 2014

Afstuderen in Ipswich

Landen bezocht: